Sunday, January 16, 2011

杜拉克五问:听听别人、问问自己!

著名的管理大师彼得杜拉克在1999年就提出21世纪领导人将由管理别人转向管理好自己。古往今来,任何一位伟大人物都无不是管理好自己的典范,好的自我管理者必须回答五个问题。
 1.   我是谁?什么是我的优势?我的价值观是什么? 
 2.我在哪里工作?我属于谁?是决策者?参与者?还是执行者?
 3.我应做什么?我如何工作?会有什么贡献?
 4.我在人际关系上承担什么责任? 
 5.我的后半生的目标和计划是什么?

If you like my blog, please subscribe to the full feed RSS or subscribe by Email to receive all latest investment and financial planning updates.

No comments:

Post a Comment

Please leave your comment if you this post or you have your own point of view. Thank you.

Linkwithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Shareback